August 10, 2010

خیلی نزدیک، بازم خیلی نزدیک، حالا برو عقب‌تر بی‌زحمت

.
.
.
برخلاف اون چیزی که در نگاه اول به نظر می‌رسه، اینکه پسره و دختره پسورد ایمیل همدیگه رو داشته باشن، نشونه‌ی نهایت نزدیکی و اعتماد نیست. برعکس، نشونه‌ی بی‌اعتمادی و ویران شدن فضای خصوصی طرفینه. به همین ترتیب «وای نه، من بدون عسلم هیچ‌جا نمی‌رم چون بهم خوش نمی‌گذره» و «اتفاقن منم خیلی فورمولا-وان دوست دارم. بگو بیان اینجا، منم یه غذایی می‌پزم» و اینا.
 .
از اینا بدتر مثلن، گذاشتن عکس دونفره، توی پروفایل‌های یه نفره مثل فیس‌بوکه. این دیگه اوج انحطاط «فرد» هست. یعنی طرف هویت مستقل خودش رو بالکل از دست داده. دو روح در یک کادر. البته قبول دارم که خیلی وقتا این کار دلیل ساده‌تری داره و اونم «ازدواج/نامزدی/زیدگی به مثابه‌ی فتح‌الفتوحه». طرف نگرانه که نکنه یه وقت کسی این رخداد شدیداللحن بین‌المللی پیدا کردن پارتنر رو میس کنه.
.
یه روز یه جزیره می‌خرم، یه کشور تاسیس می‌کنم، خودم هم می‌شم دیکتاتورش. تو کشور من  رابطه‌ها/ازدواج‌ها «بیست و یکساعته» خواهد بود یعنی 21/7 نه 24/7. یعنی سه ساعت از هر روز قانونن و قهرن، خارج از محدوده‌ی اون رابطه ست و طرفین حق دارن تنهایی هر غلطی که دلشون خواست بکنن. ممکنه بخواد بره تو اون اتاق دراز بکشه یا گیم کنه. ممکنه یه برنامه‌ای بذاره و بره یه جایی. ممکن هم هست وقتش رو با پارتنرش بگذرونه. می‌تونه سه‌ساعت‌هاش رو هم پس‌انداز کنه که زیاد بشه واسه روز مبادا. دیگه لازم نیست التماس کنی بذارن پن دقه واسه خودت باشی. روزی سه ساعت واسه خودتی.
.
.
.

7 comments:

  1. رویای قشنگیه. من حاضرم اولین مهاجر یا پناهنده یا هرچیش باشم. اینجوری وزیرم میشم طی یه پروسه طولانی اون بندش که میتونن سه ساعتشونو باهم باشن حذف کنم دیگه راه در رو نمونه، اگه خودشون خواستن دور میزنن.
    "می‌تونه سه‌ساعت‌هاش رو هم پس‌انداز کنه که زیاد بشه" ایول داشت.

    ReplyDelete
  2. 20/5 KON HAM ROND SHE HAM MA MOSHTARI SHIM !

    ReplyDelete
  3. هاها، اون عکس ِ دو نفره رو بسیار خوب اومدی. هر چند من خودم یکبار وا دادم و به مناسب بازگشت دوست آمریکای جنوبیم به وطنش، یه هفته عکس ِ دو نفره مون رو تو پروفایلم گذاشتم و خیال کردم خیلی نمادینه
    اما زوجهایی که عکسهای هردوشون دو نفره است و از رو عکس نمیشه فهمید کدوم کدومه، یا دائما دارن عکس دو نفره با بقیه دنیا قسمت میکنند، بسی روی اعصابند

    اون سه ساعت هم بسیار ایده ی خوبیه. هر چند زندگی ِ ما اینطور شد که یه هفته با هم، یه هفته جدا و راستش خیلی خوب جواب داده، فقط دو تا آپارتمان گرونه بید

    ReplyDelete
  4. بستگی به آدمش داره، یعنی اون آدمهایی که آویزونن و گیر، تو جزیرۀ تو هم همچنان پارتنرشون رو تو تار عنکبوت اون رابطه نگه میدارن و نمیذارن به میل خودش نفس بکشه. حتی اگه طرف بره و یه نفسی بکشه، بعداً از دماغش درمیارن

    ReplyDelete
  5. من از الان شهروندی رو پیش خرید می کنم

    ReplyDelete
  6. من با رعایت حریم اشخاص چه همسر چه غیره خیلی موافقم, ولی شاید چند ساله دیگه برگردی و این پستو اصلاح کنی... وقتی عاشق بودی، وقتی همسر بودی، وقتی سالگرد 5ام رو جشن گرفتی... شاید.

    ReplyDelete